Przejdź do głównej zawartości

~ Porady dla początkujących projektantów ~

Hej... jak zapewne wiecie, dostałam prośbę o zrobienie posta, w którym... napisze kilka rad dla początkujących...
Od razu informuję, że to są tylko moje rady, które... sprawdziły się u mnie i nikt nie musi się do nich stosować...





 Może w tym poście opublikuję moje rady, które są przydatne podczas projektowania w różnych szkicownikach np. lilla lou, top model itp.

Włosy
♥ Rozpuszczone
Rysując je trzeba pamiętać o tym, że nie są one płaskie. Ich 
''obwód'' nie ma biec równo z obwodem głowy. Muszą być lekkie i odstawać od głowy. Jeśli robimy grzywkę - ona też musi odstawać.
Jak robimy refleksy to nie mogą to być proste, jak od linijki odmierzone ślady po gumce. Ja wcale nie używam gumki, po prostu rysując włosy (a właściwie je kolorując) zostawiam białe miejsca i ich ''granice'' wcale nie są proste. Każde pociągnięcie jest innej długości. Jedne wychodzą bardziej na to białe ''pole'', inne mniej... A jak robimy te refleksy na całej długości włosów to po jednej i po drugiej stronie modelki muszą być na tych samych poziomach włosów... W sensie jeśli jeden refleks po lewej stronie obrysu jest na poziomie ramion modelki, to po prawej również musi być na poziomie ramion... Ta zasada nie obowiązuję tylko wtedy, kiedy włosy są z jednej strony krótsze a z drugiej dłuższe.
Związane
Też muszą wystawać trochę ponad głowę. Te włosy, które idą do np. kitki nie mogą wyglądać jak grzywka dookoła głowy. Linie, którymi rysujemy te włosy muszą być poprowadzone od czoła do kitki, wzdłuż kształtu głowy. Boków nie mamy wygolonych (chyba, że to taka fryzura) więc stamtąd też bierzemy włosy do kitki, koka...
Jeśli chodzi o sploty to też odpowiednio (jak do kitki) te włosy musimy wziąć i odpowiednio je narysować na pozie...
Jak robimy refleksy na kitce to lepiej (przynajmniej moim zdaniem) i tak narysować ten obwód, inaczej wygląda to trochę dziwnie - kitki, przerwa i znów kitka, nie wiadomo skąd???
 Wygolone
Osobiście rysowałam je chyba tylko raz, więc mogę się mylić, ale ja robię takie kropeczki - w miejscu ciemniejszym więcej kropek, a w jaśniejszym trochę mnie...

Oczy
O przerabianiu oczy narazie pisać nie będę, jednak mogę coś doradzić. Jak robicie tęczówki to do góry zróbcie trochę ciemniejszą. Wiele tutoriali mówi też żeby lekko przyciemnić twardówkę oka (to białe miejsce) jasną niebieską kredką - ja jednak nie korzystam z tej zasady, tak samo z tej, która mówi o tym, żeby ciemniejsza kredką zaznaczyć obwód tęczówki oka.

Nos
Tak naprawdę można go różnie robić, jednak ja przede wszystkim wybraniam się zbyt mocnemu zaznaczania go. Oprócz tego nie może być za gruby, ani krzywy. Nie mogą to też być dwie kreski łączące dziurki od nosa z brwiami.

Usta
Ja zawsze na początku poprawiam ich obwód, a potem koloruję zostawiając refleks.

Szyja
Na niej często zaznaczam cień rzucany przez głowę.

Skóra
To jak wykonamy skórę zależy w większości od tego jaka ona ma być. Bardzo jasna, jasna, ciemniejsza, ciemna, czy wręcz czarna, że tak się wyrażę. Może być też np. żółta. Jednak przy kolorowaniu jej, zawsze trzeba pamiętać o cieniach i światle.

Ubranie
Kilka takich podstawowych zasad odnośnie rysowania ubrań na modelkach to:
♥ Pamiętaj o cieniowaniu (przez ''cieniowanie'' nie chodzi mi tylko o zaznaczenie cieni, przez to pojęcie rozumiem zaznaczenie cieni w odpowiednich miejscach, przejście z tych ciemniejszych miejsc do jaśniejszych i na odwrót. A także zaznaczenie jaśniejszych miejsc).
♥ Staraj się odwzorować ułożenie materiału.
♥ Ubranie jest warstwą, zakładaną na skórę, więc to nie jest coś z czego mają wychodzić ręce i nogi. Musi być widać, że ten ciuch jest założony na wierzch.
♥ Im bardziej ciepłe ubranie tym jest grubsze, więc ciepły sweter czy bluza musza odstawać od ciała. 
♥ Dbaj o szczegóły. Czasami takie drobnostki jak dorysowanie kilku pojedynczych włosków wystających ze sweterka może zdziałać cuda.
♥ Zawsze przykładaj się do swoich projektów, nie licz, że za najgorszy projekt dostaniesz same szóstki.

Jeśli chodzi konkretnie o rady jak narysować dany materiał, to będę robić SR.


To na dziś chyba tyle rad ode mnie, mam nadzieję, że komuś pomogę, niedługo być może kolejna część...
julka_k

Komentarze

  1. Hej widziałaś moją wiadomość na Lilla lou????

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przepraszam... Nie za bardzo wiem o którą chodzi... Tę z gratulacjami? Jeśli tak to już odpisałam... Żadnej innej wiadomości nie dostałam...
      Pozdrawiam

      PS Dopiero teraz zauważyłam, że w wersji mobilnej są dwa kolory serduszek.

      Usuń
  2. Bardzo fajne rady,na pewno przydadzą się początkującym :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo^^ Jak już się brałam za taki post, to wolałam go zrobić porządnie.

      Usuń

Prześlij komentarz

Pυвℓιкυנę туℓкσ кυℓтυяαℓηє кσмєηтαяzє.


Popularne posty z tego bloga

KOLORY 2/5

 Hej dziś w drugiej części opowiem Wam trochę o kolorach, jak je mieszać i łączyć by powstały inne barwy.

styl ~ ROCKOWY ~ GLAM ROCK

Hej! Na pewno każdy z Was kojarzy styl rockowy, jednak dziś chciałabym go pokazać i opisać dogłębniej. Dzisiaj zajmę się też stylem glam rock.

KOLORY 3/5

Hej dziś trzecia część kolorów, w której przedstawię Wam koło barw.