Przejdź do głównej zawartości

Recenzja mózgu... + ankieta

Hej! Kiedyś dostałam prośbę o zrobienie recenzji mózgu, tak więc jest! Oprócz tego mam również ankietę.
Zapraszam do dalszej części posta!






A więc, mózg...
Jest to organ występujący u większości zwierząt. Ten u ludzi jest prawdopodobnie najbardziej rozwinięty. Należy do układu nerwowego. Według badań ludzki mózg ma około 100 miliardów neuronów. Mózgu można używać do myślenia, rozwiązywania zadań, nauki, zapamiętywania... itp.
Mózg to organ niesamowity, niezwykły (przynajmniej według nie)... Cały czas pracuje, a my na tę pracę nie mamy dużego wpływu...
Kiedy nie używamy danej wiedzy, zapominamy o niej, ponieważ połączenia neuronów zostają przerwane. Kiedy natomiast myślimy, rozwiązujemy zadania, czy uczymy się - powstają nowe połączenia.
(Ciekawostka)
Waga mózgu:
u mężczyzn: ok. 1350 g
u kobiet: ok. 1200 g 
Jedna nie ma to nic wspólnego z umiejętnościami, czy wiedzą danej osoby.

Mózg człowieka dzieli się na dwie półkule: lewą i prawą.
Lewa półkula odpowiada za prawą stronę naszego organizmu.
Można ją nazwać logiczną, odpowiada za mowę, analizę i logikę.
Używamy jej przy liczeniu, rozwiązywaniu zadań (np. z matematyki).

Prawa półkula odpowiada za lewą stronę naszego ciała.
Jest ta bardziej ''kreatywna''. Odpowiada za wyobraźnię, przestrzenność, metaforyczność, emocjonalność, muzykalność, uzdolnienie plastyczne, czy sny. Zna się na przenośniach, dowcipach.

Dla mnie mózg i jego praca, to jedna wielka zagadka, która mam nadzieję, zostanie rozwiązana jak najszybciej...
No, co... To chyba tyle...
A, nie!
Mam jeszcze ankietę!
Zapraszam do wypełniania (od razu mówię, że nie wiem czy zrobię podsumowanie).








Jeszcze dwie ciekawostki o mnie (ostatnio zapomniałam o nich napisać):
1. Mam piegi, takie... drobne, tylko na nosie i kilka delikatnych... jakby, pod oczami...
2. Szybko się nudzę. Podziwiam ludzi, którym chce się siedzieć w samochodzie po 10 i więcej godziny, by gdzieś dojechać... Chociaż, po dłuższym zastanowieniu to działa też w drugą stronę ja im zazdroszczą cierpliwości, a oni mogą zazdrościć chęci siedzenia kilka godzin przy rysunku...
No, nic.
Czekam na odpowiedzi z ankiety! 
Z góry dziękuję za wszystkie!
julka_k

Btw to bardzo się cieszę z tych 6 000 wyświetleń^^

Komentarze

  1. Post ciekawy, problem w tym, że nie mam mózgu :DDDDDDDDD





    Prawa półkula działa :D

    OdpowiedzUsuń
  2. "Podziwiam ludzie którym chce się siedzieć w samochodzie po 10 i więcej godziny by gdzieś dojechać..." --> Po pierwsze - interpunkcja, po drugie - zła odmiana rzeczowników. Otóż to zdanie powinno brzmieć raczej tak- "Podziwiam ludzi, którym chce się siedzieć po 10 lub więcej godzin, by gdzieś dojechać..."

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Rzeczywiście, nie zauważyłam...
      Czasem tak mam, że zamiast odpowiedniej odmiany słowa, piszę je w mianowniku...
      Cóż, dziękuję za uwagę^^
      Pozdrawiam julka_k

      PS W Twoim zdaniu zabrakło części '' w samochodzie'', ale i tak jestem wdzięczna - gdyby nie Ty, nie wróciłabym do tego postu, by poprawić błąd, który się tu zakradł.

      Usuń

Prześlij komentarz

Pυвℓιкυנę туℓкσ кυℓтυяαℓηє кσмєηтαяzє.


Popularne posty z tego bloga

KOLORY 2/5

 Hej dziś w drugiej części opowiem Wam trochę o kolorach, jak je mieszać i łączyć by powstały inne barwy.

styl ~ ROCKOWY ~ GLAM ROCK

Hej! Na pewno każdy z Was kojarzy styl rockowy, jednak dziś chciałabym go pokazać i opisać dogłębniej. Dzisiaj zajmę się też stylem glam rock.

KOLORY 3/5

Hej dziś trzecia część kolorów, w której przedstawię Wam koło barw.