Przejdź do głównej zawartości

DIY-Świąteczne ozdoby 2/3

Hej dziś mam drugą część DIY świątecznych ozdóbek, miała to być trzecia część ale do DIY drugiej (teraz już trzeciej) części potrzebnych jet kilka rolek po papierze toaletowym, a ja nie zdążyłam ich jeszcze uzbierać, więc teraz opublikowałam ten post a wy już możecie się spodziewać w kolejnym DIY rolek po papierze (swoją drogą jeśli macie zamiar zrobić to DIY - z rolkami- radzę już zacząć je zbierać, jeśli chcecie wyrobić się przed świętami) w tym poście pokażę jak zrobić buźkę mikołaja i piękne śnieżynki.

A więc zacznijmy od buźki mikołaja. Będą nam potrzebne:
-kartka papieru o kolorze kremowym (można także użyć kartki o kolorze podobnym do kremowego),
-kartka czerwonego papieru,
-zwykła kartka biała,
-czarny (najlepiej) flamaster, pisak, mazak (kredka tez może być),
-klej (chyba, że macie kartki samoprzylepne),
!UWAGA!  Kartki możecie użyć i rysunkowe i techniczne, na pewno te drugie wytrzymają dłużej, ja użyłam i tych i tych.

1. Na początku z kremowej (lub podobnej) kartki wycinamy koło nie musi być ono idealnie równe ale ja posłużyłam się cyrklem.
Kartka ma kolor podobny do kremowego ale na zdjęciu tego nie widać

2. Z czerwonego papieru wycinamy czapkę mikołaja. A następnie naklejamy na naszą buźkę (zdjęcie niżej).


3. Z białej kartki wycinamy brodę dla naszej ozdoby i przyklejamy.


4. Na koniec czarnym pisakiem rysujemy uśmiech, oczy i (nieobowiązkowe) nos.



I co jak wyszła Wasza ozdoba? Jak chcecie możecie jeszcze dokleić z tyłu kawałek wstążki i zawiesić na choinkę!

Teraz czas na śnieżynki. 
Przydadzą się:
-biała lub kolorowa (to zależy jakiego koloru chcecie śnieżynki) kartka (wielkość: to zależy jak duża ma być śnieżynka, możecie użyć kartki od A1 po małe karteczki biurowe innymi słowy: decyzja należy do Was),
-nożyczki,

Jak wiecie staram się tu pokazać Wam jakieś nowe rzeczy, ale sama nie jestem w stanie zrobić wszystkiego, wiadomo ktoś już to zna, ktoś inny nie, może te śnieżynki to nie jest ozdoba znana tylko jednej osobie na świecie, więc możliwe, że ktoś już zna i nie raz robił tę ozdobę, dlatego proszę o wyrozumiałość w tym, w tamtych wcześniejszych i w przyszłych DIY.

Ale.... wracając, to śnieżynki same się nie zrobią.

Ja użyłam białej kartki A4.
1 .(Punkt nieobowiązkowy). Wycinamy jaki kształt ma mieć nasz płatek śniegu. (Polecam wykorzystać możliwość złożenie kartki na pół lub na jedną czwartą - czyli złożenie kartki dwa razy, na pół i to co nam powstanie jeszcze raz na pół - wtedy wyjdzie nam ładny i symetryczny* wzór). 
2. Następnie naszą śnieżynkę składamy tyle razy (podzielone przez dwa) ile chcemy aby dany wzór symetrycznie się powtarzał. Np. ja chcę aby na każdej stronie śnieżynki powtarzał się taki sam trójkąt dlatego składam kartkę dwa razy.
Wzór:
(ilość razy złożonej kartki) : 2 = ilość wzorków (symetrycznych i takich samych), które powstaną w skutek wycięcia.
Np. 8 : 2 =4
Powstaną cztery wzorki.




3. Potem wycinamy upragniony przez nas wzorek (można również posłużyć się ozdobnym dziurkaczem). Powtarzamy ten krok, tyle razy ile chcemy wzorków. (W międzyczasie możemy rozkładać i dodatkowo składać kartkę, tak aby powstały różne wzorki w różnych odstępach).

4. Na koniec rozkładamy gotową śnieżynkę. I co podobają Wam się efekty pracy? Możecie również przykleić lub przewiązać przez jeden otwór kawałek nitki i zawiesić na choince. Moja akurat jest za duża aby ją powiesić ale mniejsza na pewno by pasowała...

Na dziś to tyle! 
Co sądzicie o ozdobach?
julka_k

*symetrycznie - to takie jakby odbicie lustrzane, w sensie, że można podzielić jakiś przedmiot na pół i będzie identyczny po obu stronach.
Np. Wieża Eiffla,
Albo...ten obrazek

Komentarze

Popularne posty z tego bloga

KOLORY 2/5

 Hej dziś w drugiej części opowiem Wam trochę o kolorach, jak je mieszać i łączyć by powstały inne barwy.

styl ~ ROCKOWY ~ GLAM ROCK

Hej! Na pewno każdy z Was kojarzy styl rockowy, jednak dziś chciałabym go pokazać i opisać dogłębniej. Dzisiaj zajmę się też stylem glam rock.

KOLORY 3/5

Hej dziś trzecia część kolorów, w której przedstawię Wam koło barw.